vrijdag 21 juni 2024

 Op deze blog vindt u nieuws over en aankondigingen van exposities, lezingen, nieuwe 

 beelden en werk in ontwikkeling.


Voor meer info en ouder werk, zie

www.woutherfkens.com

of mail : woutherfkens@online.nl

of bel : 06 11247232



NIEUW ATELIER



   Na de storm (Werk In Ontwikkeling)


Afgelopen maanden ben ik op mijn atelier in gebouw H40 op  Arnhems Buiten vooral bezig geweest met het sorteren, weggooien en inpakken van mijn spullen. Vanaf de zomer 2017 heb ik daar met zeer veel plezier een atelier gehuurd. Een fijn atelier in het fantastische park aan de zuidkant van Arnhems Buiten. Naast mij werkten daar een groot aantal medekunstenaars en vormgevers. Er was een fijne collegiale werksfeer en veel onderling contact, H40 werd een broedplaats. 

In augustus 2023 hoorden we dat we er medio maart/april 2024 uit moesten, het gebouw zou gesloopt worden en moet plaats maken voor  woningbouw. We  wisten dat een keer zou gaan gebeuren, en nu was het dan zover. Veel huurders gingen op zoek naar een nieuw atelier en eind 2023 verlieten de eerste kunstenaars  H40 en werd het gebouw steeds leger. Alhoewel we in april 2024 nog altijd geen officiele huuropzegging hadden gekregen verdween met de huurders ook de fut uit het gebouw. In maart begon mijn atelier te lekken, het gebouw was er ook wel klaar mee. Eind mei ben ik verhuisd en heb vorige week mijn sleutels ingeleverd. 

Het was een hele mooie tijd op Arnhems Buiten. Ik wil al mijn H40 medehuurders, met name degene die in de hal waar ik een werkruimte had, ook een atelier hadden, bedanken voor de fijne, collegiale en vriendschappelijke samenwerking, de boeiende gesprekken en het vele plezier. 


De laatste spullen op mijn oude atelier 



Het nieuwe atelier 

Ik ben blij dat ik een nieuw atelier gevonden heb (met dank aan Ton Kroes, Jan van IJzendoorn en Frans Klerkx).  Naast alle voorbereidingen voor de verhuizing werkte ik de laatste maanden op H40 ook nog aan een aantal nieuwe beelden.  Na de verhuizing stonden deze nog steeds niet affe beelden op mijn nieuwe atelier in een ander licht en een andere ruimte, en zag ik met een frisse blik hoe het verder met ze moest. Hierboven en onder een paar resultaten van de eerste werkweken op mijn nieuwe plek. 






Let's stick together - 2018/2024












Kooibooi - 2022/2024















De Opruimer 6 (WIO)






                      

Brother's in law (WIO)






Toen alles verbonden bleek - 2022/2024
 



 
Lam -2002


Geen opmerkingen:

Een reactie posten