maandag 28 september 2020

Ondertussen op mijn atelier, 

Werk In Ontwikkeling (WIO)




De Mobiele Avondmaal brigade - 2020

div. materialen

26 x 22 x 26cm














 De mobiele Avondmaalbrigade is gemaakt om overal ter wereld snel ter plekke te kunnen zijn om de noden van de mensen te ledigen.  

Van 7 maart tot 24 mei 2021  zal er in het Odapark in Venray de tentoonstelling 

 LAATSTE AVONDMAAL 

te zien zijn. Deze tentoonstelling stond oorspronkelijk gepland  voor 2020, maar kon door de ondertussen overbekende oorzaak niet doorgaan, en is een jaar verzet.






Dubbelfiguur





Al eerder op deze blog toonde ik het bovenstaande prachtige beeld uit de collectie van het  Bode Museum in Berlijn. Geinspireerd op de letterlijke tweezijdigheid van dit beeld, werk ik aan mijn Dubbelfiguur. Daar waar de Doppelfigur van Christus uit ongeveer 1485 bijna symetrisch is, zal mijn Dubbelfiguur uit 2020 asymetrisch zijn en krijgen de 2 kanten van het beeld een ander karakter. Tussen het maken van mijn Dubbelfiguur en die van Erasmus Grasser zitten dan ook maar liefst 535 jaar.













Dubbelfiguur  (WIO)









Dressuur

Met Boeddha, Jezus, en Maria voorop vind het zwaar bepakte en koploze paard zijn weg. Tussen hen in het kleine kikkertje dat zich in opperste vervoering tot de kwa formaat grootste van de drie,  de Boeddha went.  






Dressuur (samen op het paard)  
WIO






    












Geen opmerkingen:

Een reactie posten