zaterdag 13 december 2014

DE PRINS EN HET PAARD 


In 2009 vond mijn moeder onder een ventilatierooster in haar tuin een lijkje van een kikker. De kikker was  door het rooster  gevallen en wist er niet meer uit te springen. Hij overleed en droogde uit tot  kikkerlijkje. Ik nam het mee naar mijn atelier en gaf hem een tweede leven in het beeld  'De prins en het paard 1'.  In  deze setting hij een nog tot prins te kussen kikker. Hij houdt zich goed vast aan  het (witte) paard  dat vooralsnog een  zwart en harige beest is. Samen trekken ze de wereld in.  Ik exposeerde het beeld bij galerie Witteveen in Amsterdam in de tentoonstelling Blender in 2009. 



 DE PRINS EN HET PAARD 1 -2009
particuliere collectie

Een aantal maanden geleden vond  mijn moeder weer een kikkerlijkje onder  hetzelfde rooster. Ik nam hem weer mee en gebruikte hem in  De prins en het paard 2. In vergelijking met deel 1 uit 2009 ligt nu de nadruk  nog meer bij de kikker. Hij zit kwetsbaar  met losse handen  op het hoofdeloze paard en richt zijn hele aandacht  boven gericht. 



                                                         DE PRINS EN HET PAARD 2 - 2014






Detail





                                                               


Geen opmerkingen:

Een reactie posten